V oblasti marketingu, kupón je tiket nebo dokument, který lze využít na finanční slevu či úsporu při nákupu produktu.
Obvykle, kupony jsou vydávány výrobci spotřebního baleného zboží nebo maloobchodníky, které mají být použity v maloobchodních prodejnách jako součást podpory prodeje. Jsou často široce distribuovány prostřednictvím letáku, časopisů, novin, internetu (sociální média, e-mailový zpravodaj), přímo u prodejce, a mobilní zařízení jako jsou mobilní telefony. Kupony fungují jako forma cenové úlevy, což umožňuje obchodníkům nabízet nižší ceny pouze pro ty spotřebitele, kteří by jinak šli jinam. Kromě toho, kupóny mohou být také zaměřeny selektivně na regionální trhy, na nichž se provádí cenová soutěž.
Historie slevových kuponů
V roce 1886 byla Coca-Cola Company založena v Atlantě a Gruzii s Asa Candler jako jedním z partnerů. Proměnil Coca-Cola z nevýznamného tonikum na výnosný obchod za použití inovativních reklamních technik. Klíčem k tomuto růstu byl Candler je geniální marketing včetně toho, že zaměstnanci společnosti a obchodní zástupci distribuovat zdarma kupony pro Coca-Cola. Kupóny byly rozeslány na potenciální zákazníky a umístěny v časopisech. Společnost dal Soda fontán zdarma sirupu na pokrytí nákladů na nápoje zdarma. Odhaduje se, že mezi lety 1894 a 1913 jeden z devíti Američanů dostal zdarma Coca-Cola, pro úhrn 8,500,000 nápoje zdarma. V roce 1895 Candler oznámil akcionářům, že Coca-Cola byl podávána v každém státě ve Spojených státech.
V Austrálii spotřebitelé poprvé přišli do kontaktu s kuponingem, když společnost s názvem Docket zvýšila nabídky a slevy na zadní straně nákupních účtenek v roce 1986.
Vydáno: 14.1.2016